Activitats
Repetir "N" vegades
L’objectiu d’aquesta activitat és entendre què farà un programa basat en estructures de repetició estudiant el seu font.
Observeu el codi font següent. Què fa el programa? Què sortirà escrit a la pantalla?
public class ProgramaMisterios { public static final int VALOR = 25; int n = 0; for (int i = 1; i < VALOR; i++) { if (i%10 == 0) { n++; } } } }
Interval de valors
L’objectiu d’aquesta activitat és aprendre a usar estructures de repetició per recórrer intervals de valors.
Feu un programa anomenat MostraInterval
que llegeixi des del teclat dos valors enters n1
i n2
, comprovi que amb n1 < n2
(i mostri un error si no és així), i finalment escrigui tots els nombres enters dins l’interval [n1, n2
] en ordre creixent.
Suma d'un interval
L’objectiu d’aquesta activitat és aprendre a usar estructures de repetició per recórrer intervals de valors de manera que es pugui fer un càlcul amb cadascun.
Feu un programa anomenat SumaInterval
que llegeixi des del teclat dos nombre enters n1
i n2
, amb n1 < n2
, i escrigui la suma dels nombres enters que hi ha dins l’interval [n1 , n2
].
Llista de múltiples
L’objectiu d’aquesta activitat és aprendre a usar estructures de repetició per generar valors a partir d’un recorregut.
Feu un programa anomenat LlistaMultiples
que llegeixi des del teclat dos nombres enters positius n1
i n2
, amb n1 < n2
, i escrigui, començant des de n1
, tots els nombres enters que són múltiples de n1
més petits o iguals que n2
, en ordre creixent.
Cercar divisor
L’objectiu d’aquesta activitat és aprendre a usar estructures de repetició per cercar valors concrets dins d’un rang.
Feu un programa anomenat CercarDivisor
que llegeixi des del teclat un nombre enter positiu major que 1 i n’escrigui el divisor positiu més gran diferent d’ell mateix i d’1. En cas de no trobar-ne cap, cal anunciar aquest fet amb un text. Per fer-ho, useu una variable de control de tipus semàfor.
Nombre de xifres
L’objectiu d’aquesta activitat és aprendre a usar estructures de repetició basades en un acumulador.
Feu un programa anomenat ComptaXifres
que llegeixi un nombre enter des del teclat i escrigui el nombre de xifres que té. Tingueu en compte que es considera que el valor 0
té una xifra.
Suma fins a un límit
L’objectiu d’aquesta activitat és aprendre a usar estructures de repetició controlades mitjançant un acumulador.
Feu un programa anomenat SumarFinsLimit
que llegeixi des del teclat un valor enter i tot seguit mostri fins a quin punt de la seqüència ordenada de nombre positius (1, 2, 3, etc.) cal sumar per arribar al nombre més proper per sota d’aquest valor. Finalment, han de mostrar quina és la suma d’aquests nombres. Per exemple, si l’entrada és el nombre 12, el resultat és mostrar els nombres 0, 1, 2, 3 i 4, i la seva suma, que és 10, ja que si s’inclou el 5 ens passem de 12.
Parells dins d'un interval
L’objectiu d’aquesta activitat és aprendre a usar estructures de repetició per recórrer intervals de valors de manera que l’increment es faci directament sobre valors concrets.
Feu un programa anomenat ParellsDinsInterval
que llegeixi des del teclat dos nombre enters n1
i n2
, amb n1 < n2
, i escrigui els nombres enters parells que hi ha dins l’interval [n1, n2
] en ordre decreixent. Com a condició del codi, dins de l’estructura de repetició no hi pot haver cap estructura de selecció (if
).
Dibuixar un triangle
L’objectiu d’aquesta activitat és aprendre a combinar estructures de repetició, unes dins d’altres, per fer un programa.
Feu un programa anomenat DibuixaTriangle
que llegeixi des del teclat un valor enter i mostri per pantalla un triangle rectangle compost per lletres ‘a’, amb altura igual al valor llegit. Això s’assoleix escrivint tantes línies com aquest valor. Per exemple, si el valor és 5, cal mostrar per pantalla:
a aa aaa aaaa aaaaa
La piràmide
L’objectiu d’aquesta activitat és aprendre a combinar estructures de repetició, unes dins d’altres, per fer un programa.
Feu un programa anomenat PiramideEstrelles
que llegeixi des del teclat un valor de tipus enter. Tot seguit, ha de dibuixar una piràmide feta d’asteriscs (‘*’) d’una alçada igual al valor llegit. Per exemple, si el valor és 5, ha de sortir per pantalla:
* *** ***** *******
Fixeu-vos que:
- A cada fila, el nombre d’espais que hi ha previs a una estrella comença per l’alçada i va decreixent fins a 0.
- A cada fila, el nombre d’estrelles comença per 1 per la primera fila i després va creixent de dos en dos.