Exercicis d'autoavaluació
Exercici 1
A partir de l’exemple mostrat en els continguts d’aquest apartat, suposeu que es disposa de la distribució de classes següent:
joc/arena/JocArena.java joc/arena/fitxers/Bestiari.java (la nova classe) joc/arena/fitxers/Ranquing.java joc/arena/interficie/EntradaTeclat.java joc/arena/interficie/SortidaPantalla.java joc/arena/regles/Bestiari.java (la classe antiga) joc/arena/regles/Combat.java joc/arena/regles/Lluitador.java joc/arena/regles/Monedes.java
Ara voleu que el programa torni a usar l’antiga classe Bestiari
, que encara es troba dins el codi del programa, de manera que els adversaris ja no es llegeixin des del fitxer. Què hauríeu de fer?
Exercici 2
Estudieu el bocí de codi font següent, pertanyent a una hipotètica nova classe del programa que ha servit com a exemple als continguts d’aquest apartat:
package joc.arena.extensions; import joc.arena.regles.Lluitador; import joc.arena.interficie.*; public class CombatEstes { //... }
Considerant que el fragment de codi font anterior s’ha fet de manera assenyada (no hi ha instruccions arbitràries o inútils), indiqueu quines de les afirmacions següents es pot garantir que sempre seran vertaderes (V) o falses (F).
Exercici 3
Suposeu que heu de fer un programa on cal processar dades dins un fitxer per fer cadascuna de les tasques següents. Contesteu si és cert que la manera més senzilla de fer-ho seria amb un fitxer orientat a caràcter (V) o no, si és més recomanable usar-ne un d’orientat a byte (F).