Exercicis

Exercici 1

Donat el codi de la classe següent:

  1. public class ClasseA {
  2. private int valorPrimari;
  3. private int valorSecundari;
  4.  
  5. public ClasseA(int a) {
  6. valorPrimari = a;
  7. valorSecundari = 10;
  8. }
  9.  
  10. public int getSuma() {
  11. return valorPrimari + valorSecundari;
  12. }
  13.  
  14. }

Marqueu si són vertaderes (V) o falses (F) les opcions següents, en relació amb el codi d’una altra classe on s’usa ClasseA:

NúmPreguntaVF
1

Si es fa new ClasseA(), es crea un objecte on “valorPrimari” val 0.

2

Si es fa new ClasseA(5), es crea un objecte on “valorPrimari” val 5.

3

Si es fa new ClasseA(20), es crea un objecte on “valorSecundari” val 10.

4

Si es fa new ClasseA(20) i s’invoca getSuma(), s’avalua a 30.

5

Si es fa new ClasseA(5) i s’invoca getSuma(), s’avalua a 30.

6

Només amb aquest codi, és impossible variar el valor inicial de “valorSecundari”.

Exercici 2

Donat el codi següent:

  1. public class ClasseA {
  2. private int valor;
  3.  
  4. public ClasseA() {
  5. valor = 10;
  6. }
  7.  
  8. public void setValor(int v) {
  9. valor = v;
  10. }
  11.  
  12. public int getValor() {
  13. return valor;
  14. }
  15.  
  16. public static final void main(String[] args) {
  17. ClasseA b;
  18. ClasseA a = new ClasseA();
  19. a.setValor(10);
  20. a.setValor(7 + a.getValor());
  21. a = new ClasseA();
  22. b = new ClasseA();
  23. b.setValor(18);
  24. a.setValor(15 + a.getValor());
  25. b = a;
  26. System.out.println(b.getValor());
  27. }
  28.  
  29. }

Trieu l’opció correcta:

NúmPregunta
1

El programa mostra per pantalla “25”.

2

El programa mostra per pantalla “32”.

3

El programa mostra per pantalla “17”.

4

El programa mostra per pantalla “28”.

Exercici 3

Donats els fragments de codi de les classes següents:

  1. package java.ud1.a2;
  2.  
  3. public class ClasseA {
  4. int enter = 10;
  5. protected char caracter = 'z';
  6. private double real = 20.0;
  7.  
  8. ...
  9.  
  10. }
  1. package java.ud1.a2;
  2.  
  3. public class ClasseB {
  4.  
  5. public void metodeB() {
  6. ClasseA a = new ClasseA();
  7. ...
  8. }
  9. }

Marqueu si són vertaderes (V) o falses (F) les opcions següents:

NúmPreguntaVF
1

Dins metodeB és correcte fer int i = a.enter;

2

Dins metodeB és correcte fer char c = a.caracter;

3

Dins metodeB és correcte fer double d = a.real;

4

Dins metodeB és correcte fer a.enter++;

5

Dins metodeB és correcte fer a.real = a.real + 5;

6

Dins metodeB és correcte fer a.caracter = ‘f’;

7

Dins metodeB és correcte fer a.enter = 5.0;

8

Dins metodeB és correcte fer a.real = 5;

9

Dins el codi de ClasseA és correcte fer a.enter++;

10

Dins el codi de ClasseA és correcte fer a.real = a.real + 5;

11

Dins el codi de ClasseA és correcte fer a.caracter = ‘f’;

Exercici 4

Esteu treballant amb Netbans i heu creat una classe anomenada Data que pertany al package java.ud1.na2. Si aneu a la carpeta del vostre projecte, quina afirmació és certa?

NúmPregunta
1

A la carpeta src/java/ud1/na2 es troben els fitxers Data.class i Data.java.

2

Només el fitxer Data.class està a la carpeta na2/ud1/java.

3

El fitxer Data.class està a la carpeta build/java/ud1/na2.

4

Només el fitxer Data.java està a la carpeta build/na2/ud1/java.

Anar a la pàgina anterior:
Activitats
Anar a la pàgina següent:
Índex general