Activitats
Instanciació de classes
L’objectiu d’aquesta activitat és veure com instanciar classes fetes per vosaltres.
Creeu una classe anomenada ClasseA
d’acord a la següent especificació. Els dos mètodes set…
serveixen per llegir els valors emmagatzemats a cada atribut.
Afegiu tres constructors:
public ClasseA()
, que assigna els valors 5 i 10 als dos atributs, respectivament.public ClasseA(int vp)
, que assigna “vp” a “valorPrimari” i el valor 10 a “valorSecundari”.public ClasseA(int vp, int vs)
, que assigna “vp” i “vs” als dos atributs, respectivament.
Proveu que heu fet la classe correctament afegint el següent mètode main
al codi i executant la classe.
ClasseA a = new ClasseA(); ClasseA b = new ClasseA(20); ClasseA c = new ClasseA(20, 40); }
Codificació de classes
L’objectiu d’aquesta activitat és practicar la codificació d’una classe senzilla.
Donada la següent especificació, genereu el codi font d’aquesta classe. Els mètodes set…
i get…
serveixen per accedir i modificar, respectivament, els valors emmagatzemats als atributs. Podeu generar els constructors que vulgueu.
Un cop fet, comproveu que funciona amb un programa de prova (un mètode main
), instanciant la classe i accedint i assignant valors als seus atributs.
Modificació d'atributs
L’objectiu d’aquesta activitat és practicar la codificació d’una classe senzilla i entendre la utilitat dels mètodes set…
.
Donada la següent especificació, genereu el codi font d’aquesta classe. Els mètodes set…
i get…
serveixen per accedir i per modificar, respectivament, els valors emmagatzemats en els atributs. Podeu generar els constructors que vulgueu.
Ara bé, per a aquest exercici, cal que els mètodes set…
controlin que el valor que es vol assignar és correcte, i si no és el cas, no fer res (deixar el valor que hi havia inicialment). Mai no hi pot haver una data amb un dia-mes-any que no sigui coherent. S’han de controlar casos exagerats, com ara intentar assignar el valor de mes 25, o el dia 50, o com ara intentar desar el dia 31 quan el mes actual és el febrer. Recordeu també els anys de traspàs.
Un cop fet, comproveu que funciona amb un programa de prova (un mètode main
), instanciant la classe i accedint i assignant valors als seus atributs.
Classes que usen altres classes
L’objectiu d’aquesta activitat és practicar la codificació d’una classe que, al mateix temps, usa classes al seu codi.
Donada la següent especificació, genereu el codi font d’aquesta classe. Podeu afegir-hi els constructors que vulgueu. La constant ZERO
es refereix a una instància de ComplexNumber
amb els valors “real” i “imaginary” ambdós a 0.
La descripció dels mètodes és:
get…
, serveixen per accedir als valors dels dos atributs.add(…)
, retorna un nou objecteComplexNumber
. El valor de cadascun dels seus dos atributs nous és la suma del mateix atribut al paràmetre “c” i al propi objecte que executaadd
(o sigui, “suma”). Per exemple, el valor “real” del nou objecte és la suma de l’atribut “real” de “c” i de l’objecte que executaadd
.toString()
, retorna una cadena de text on es mostren els valors dels atributs de l’objecte (per exemple, separats per una coma).
Un cop fet, comproveu que funciona amb un programa de prova (un mètode main
), instanciant la classe diverses vegades i invocant els diferents mètodes. Ajudeu-vos del mètode toString
per mostrar les dades per pantalla.